van Hek & Lelieveld

Finance voor de Kinderopvang

Van Hek & Lelieveld ondersteunt MKB en MKB+ bedrijven op het gebied van Finance en HR. Net zoals onze HR afdeling, is ook onze Finance afdeling vanuit het MKB gaan specialiseren in de Kinderopvang. Inmiddels werken wij voor meerdere kinderopvangorganisaties, op verschillende manieren.

De Finance dienstverlening van VH&L bestaat uit de volgende producten:

  • Parttime controlling
  • Servicesdesk
  • Finance workshop  

 

1. Parttime Controlling

Parttime controlling is in feite de "core business" van Van Hek & Lelieveld. Hier is ons bedrijf in 1999 mee begonnen. MKB bedrijven die "te klein" zijn om zelf een controller in dienst te nemen, maar wel een jaarrekening moeten opstellen, belastingaangifte moeten doen en/of behoefte hebben aan periodieke "stuurcijfers" (maand- of kwartaalrapportages) kunnen op flexibele basis een parttime controller inhuren. Afhankelijk van de wensen is een controller meer of minder uur per week, maand, kwartaal of jaar werkzaam voor uw MKB of MKB+ organisatie. Misschien heeft u zelf een administrateur in dienst of voert u deze werkzaamheden zelf uit? Dan verzorgen wij alleen de specialistische rapportage werkzaamheden en eventueel de jaarrekeningen en belastingaangiftes. Maar indien gewenst kunnen wij ook administrateur werkzaamheden uit handen nemen. Heeft u behoefte aan kostprijsberekeningen, een begroting of een liquiditeitsprognose? Wij kunnen u deze helpen opstellen.

Vooraf maken wij een afspraak over de in te zetten uren op jaarbasis.

Wij werken vanuit de locatie van de opdrachtgever of vanuit ons kantoor in Zoetermeer, of een combinatie daarvan.

 

2. Finance servicedesk

Heeft u uw Finance afdeling in eigen beheer maar af en toe behoefte aan een klankbord voor uw financiele vraagstuk?

Bedrijven bellen onze finance professionals op ons kantoor te Zoetermeer met kennisvragen of met ad-hoc finance vraagstukken waarvoor een advies gewenst is.

Wij zijn bekend met uiteenlopende finance vragen in de kinderopvangbranche en kunnen diverse oplossingen aanbieden.

 

Hoe werkt de finance servicedesk?

Onze werkwijze is snel, persoonlijk (telefonisch of per e-mail), op maat, praktisch en direct toepasbaar. Eén van onze finance professionals neemt contact op om ondersteuning te bieden. Deze finance professional zal zorgdragen voor de uitvoer van de gehele case. Indien gewenst kan een finance professional worden voorgedragen als contactpersoon voor uw kinderopvangorganisatie. U ontvangt een schriftelijke bevestiging per e-mail van ons advies. Met een kwartier tot een uur van onze tijd is een opdrachtgever al vaak weer verder geholpen.

Finance servicedesk vragen zijn meestal binnen 1-2 uur van onze tijd te beantwoorden. Indien de vraag meer tijd zal kosten dan zal hierover worden gecommuniceerd met u of er zal een projectvoorstel worden opgesteld.

 

Hoe kunt u gebruik maken van onze finance servicedesk?

Aan een basisovereenkomst voor “finance servicedesk” zijn géén kosten verbonden en uw organisatie verplicht zich tot niets. Wij factureren uitsluitend de daadwerkelijke verrichtingen met een minimum van een kwartier per case. “finance servicedesk” werkzaamheden zullen worden uitgevoerd vanuit het kantoor in Zoetermeer. Indien gewenst kunnen werkzaamheden worden uitgevoerd vanuit de locatie van de opdrachtgever, afhankelijk van de opdracht.

 

3.Workshops

De Finance consultants geven tevens workshops over financiele thema's aan MKB en kinderopvangorganisaties in het bijzonder. Actuele thema's zijn momenteel de Werkkostenregeling 2015 en "meer met cijfers" voor managers en directeuren zonder een financiele achtergrond.   

Workshops worden gegeven als open inschrijf training en tevens zijn incompany mogelijkheden door het hele land.

Klik hier voor meer informatie over de workshop "meer met cijfers" voor de kinderopvang.  


Consultants

Monique Van Loo RA is afgestudeerd aan NIVRA Nyenrode als RA en werkzaam als senior controller bij Van Hek & Lelieveld. Daarnaast heeft zij een trainersopleiding bij KSG Berenschot afgerond. Van 1994 tot 2012 heeft zij gewerkt bij Ernst & Young en in die jaren ervaring opgedaan bij een groot aantal organisaties, waaronder ook veel kleine en grotere kinderopvangorganisaties. Monique werkt zowel voor de kinderopvang-, zorg- en onderwijsbranche als voor het MKB in de rol van controller, maar ook als sparring partner van bestuur/directie en als incompany trainer. De afgelopen jaren heeft Monique ook meerdere malen met succes de workshop "Meer met cijfers - finance voor managers in de kinderopvang" verzorgd. 

 

Mireille van Heiningen is senior controller bij Van Hek & Lelieveld. Mireille is naast financieel controller ook fiscaal adviseur (met titel FA na de afgeronde opleiding in 2006). Zij is met name werkzaam voor ondernemers in het MKB en daarnaast ook betrokken bij de kinderopvangbranche. Mireille heeft specifiek voor de kinderopvangbranche een workshop inzake de "werkkostenregeling" ontwikkeld, heeft trainingen over dit onderwerp verzorgd en heeft de regeling bij meerdere organisaties geïmplementeerd.

 

 

 

Meer informatie

Graag geven wij u telefonisch geheel vrijblijvend meer informatie over onze organisatie en werkwijze. ook komen wij graag eens langs voor een kennismaking.

Bel met Van Hek & Lelieveld HR Kinderopvang, office management, telefoonnummer: 079 - 362 26 43. Zij zorgen ervoor dat de juiste adviseur u terugbelt. Of stuur een e-mailbericht: info@vanheklelieveld.nl